José Reis Campos

Reis CamposName: José Reis Campos, PhD
Faculty/Institute: FMDUP
Position: Member of the Representatives Council, Member of the Scientific Board,Integrated Masters Course Director, Responsible Professor of the Continuous Education Course on Biomechanics Applied to the Prostetic Oral Rehabilitation.
Website: Research Gate
 .

Research interests: Oro-facial Biomechanics, Numerical Analysis, Dentistry, Removable Dental Prosthodontics

Supervision:

Selected scientific publications:
1. L. B. Cavalcanti, J. C. R. Campos, M. A. P. Vaz, V. C. Pinto, and M. J. Ponces, “# 2. Estudo comparativo do comportamento biomecânico de módulos de força extraoral,” Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia Maxilofacial, vol. 55, Supplement 1, pp. e49-e50, 2014.
2. A. L. Paula, A. M. Silva, F. Araújo, C. Figueiredo, J. C. R. Campos, and A. Correia, “# 69. Estudo Da Prevalência De Cárie Dentária Em Nichos Oclusais De Próteses Parciais Removíveis,” Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia Maxilofacial, vol. 55, Supplement 1, pp. e31-e32, 2014.
3. A. C. Moreira Carneiro, A. R. Maia Correia, J. C. Reis Campos, P. Fonseca, P. Mesquita, and M. H. Figueiral, “Caracterização da desdentação parcial numa amostra populacional de uma Faculdade de Medicina Dentária,” Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia Maxilofacial, vol. 54, pp. 60-67, 2013.
4. A. R. D. Lopes, A. Correia, N. V. Ramos, M. Vaz, and J. C. R. Campos, “I-87. Análise numérica do comportamento mecânico de ganchos convencionais e ganchos estéticos,” Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia Maxilofacial, vol. 54, Supplement 1, p. e38, 2013.
5. A. Assis, A. Correia, S. P. Neves, J. C. R. Campos, J. F. Bulhosa, and M. H. Figueiral, “I-39. Qualidade de vida em pacientes observados na clínica de Prótese Removível da FMDUP,” Revista Portuguesa de Estomatologia, Medicina Dentária e Cirurgia Maxilofacial, vol. 54, Supplement 1, p. e18, 2013.